Vorig jaar ben ik begonnen met het bakken van zuurdesembrood. Het maken van een starter was nog niet zo eenvoudig maar bij poging 2 lukte het toch. Al gauw vond ik een recept dat ik heel lekker vind en dat ik nog steeds gebruik. Ik heb het alleen vereenvoudigd. Aan stretch and fold doe ik niet, als ik het deeg 10 minuten in de keukenmixer laat draaien komt alles goed en krijg ik een heerlijk brood.
Gisteravond heb ik de levain voor het brood gemaakt. Ik had er alleen niet aan gedacht dat het heeeel erg warm zou blijven. Vanochtend vond ik dan ook een ontplofte levain.
Na alles bij elkaar geschraapt te hebben heb ik toch brooddeeg gemaakt. Dat was op tijd van niks gerezen (dat krijg je als het buiten bijna 40 graden is) en nu staat het gevormd in de koelkast.
Morgenvroeg wordt het afgebakken en kunnen we proeven. Eens zien of het brood nu anders smaakt.

